Patiënten enquête – Huisartsenpraktijk Roelofs – Apeldoorn
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Roelofs
Eglantierlaan 10 7329 AN
Apeldoorn

Patiënten enquête

Uitslag patienten-enquete NPA
Enige tijd geleden hebben wij u een patienten-enquete meegegeven. Dank voor de vele reacties, hierdoor blijven wij op de hoogte van uw wensen en mening. De uitslag is inmiddels binnen en de belangrijkste uitslagen zijn:

Patiëntoordeel over de praktijk, het percentage dat vindt % Ja Referentie waarde
Het praktijkgebouw een opknapbeurt behoeft:* -66.7 % (n= 24 ) -20,1%
De stoelen in de wachtkamer prettig zitten: 73.1 % (n= 26 ) 84,9%
De speelgelegenheid in de wachtkamer voldoende is: 81.3 % (n= 16 ) 84,8%
Netheid en hygiëne in de praktijk beter kan:* -26.1 % (n= 23 ) -10,8%
De wachtkamer voldoende licht en helder is: 52.0 % (n= 25 ) 93,6%
Het klimaat in de wachtkamer aangenaam is: 60.9 % (n= 23 ) 88,2%
Er voldoende leesmateriaal in de wachtkamer is: 96.0 % (n= 25 ) 82,9%
Kan horen wat aan de balie besproken wordt:* -85.2 % (n= 27 ) -44,3%
Gespreksflarden uit de spreekkamer opvangt:* -3.7 % (n= 27 ) -7,8%
Vertrouwelijke informatie opvangt:* 0.0 % (n= 26 ) -4,7%
Score (sommatie): 181.6 % 346,7%

 

Wachttijd Uw praktijk Referentie waarde
Wachttijd voor telefonisch bereiken praktijk 5.2 min. 4.3 min.
De telefonische bereikbaarheid van de praktijk. 68.8 (n= 25 ) 77,1
De wachttijd in de wachtkamer. 61.5 (n= 26 ) 69,0

 

Patiëntenoordeel over bereikbaarheid en beschikbaarheid, percentage patiënten dat vindt dat: %Ja Referentie waarde
Bij spoed overdag gemakkelijk telefonisch bereikbaar is: 81.3 % (n= 16 ) 90,1%
De gewenste hulp bij spoed overdag biedt: 92.9 % (n= 14 ) 92,2%
De dienstregeling kan verbeteren:* -47.4 % (n= 19 ) -45,9%
Opvang bij spoedeisende hulp in de praktijk kan verbeteren:* -37.5 % (n= 8 ) -26,4%
Zij bij het bellen van de praktijk vaker dan 1x een antwoordapparaat krijgt:* -47.6 % (n= 21 ) -36,6%
Score (sommatie): 121.7 % 161%

 

Patiëntenoordeel over spreekuurorganisatie, het percentage dat vindt dat: %Ja Referentie waarde
Het spreekuur op geschikt tijdstip plaatsvindt: 88.5 % (n= 26 ) 93,9%
Ze meestal op een geschikt moment terecht kunnen: 90.9 % (n= 22 ) 91,4%
Ze de mogelijkheid hebben een langer consult af te spreken: 88.9 % (n= 18 ) 91,4%
De huisarts gemakkelijk telefonisch te raadplegen is: 71.4 % (n= 21 ) 78,0%
Ze geregeld een andere huisarts krijgen:* -19.0 % (n= 21 ) -23,0%
De assistente een belemmering is voor contact met huisarts:* -8.0 % (n= 25 ) -12,9%
Score (sommatie): 312.7 % 318,8%

Naar aanleiding van de uitslagen hebben de huisartsen een verbeterplan gemaakt en willen wij graag aandacht besteden aan:

  • Verbouwen van de huisartsenpraktijk in 2015;
  • Verbeteren van de bereikbaarheid door de mogelijkheid te bieden om online afspraken te maken, online emailconsulten aan te vragen en online recepten te herhalen;
  • Verminderen van de wachttijden aan de telefoon door te werken met een front-backofficesysteem;

Voor de praktijkaccreditering is het belangrijk dat er één keer in de drie jaar patiënte enquêtes gehouden worden. Hierin wordt anoniem uw mening over de huisarts en de praktijk gevraagd.

Met uw mening en die van anderen kunnen wij onze zorg zoveel mogelijk optimaliseren.

Zou u zowel de enquête van uw huisarts als de enquête over de praktijk willen invullen?

Voor de enquête over huisarts Roelofs, klikt u hier
Voor de enquête over de praktijk, klikt u hier

Dank voor uw bijdrage.